Saturday, January 3, 2009

1430H & 2009M

Assalammualaikum wbt

Sedar @ tidak hari ini masuk 6 Muharam 1430H & 3 Januari 2009.Tahun 1429H&2008H telah pun melabuhkan tirainya.Buku nota lama dah tertutup rapat & disimpan rapi.Segala pengalaman,kegembiraan,kedukaan atau kesedihan yang dikutip dijadikan sebagai sempadan & akan tetap tinggal sebagai satu kenangan.

Melangkahi ke tahun baru menginjakkan angka usia kita.Semakin bertambah usia kita,semakin banyak dan besar tanggungjawab yang kita galas.Pertambahan usia akan menjadikan kita lebih matang dan lebih bertanggungjawab.Walaupun usia hanya sekadar angka namun usia menunjukkan keperibadian seseorang individu.

Melangkahi ke tahun baru mencoretkan azam-azam baru yang hendak dipenuhi.Azam yang belum tercapai akan dibawa kehadapan & akan cuba dilaksanakan dalam 365 hari kelak.

Akhir kalam,

Selamat menyambut tahun 1430H & 2009M.Belajarlah menjadi lebih bertanggungjawab dan bersedia menempuh halangan sepanjang 365 hari mendatang.Sayangilah insan-insan yang menyayangi kita dan jangan lukakan hati-hati mereka.Sentiasa mengingati & mengenang Pencipta alam ini.

Sampai bertemu lagi.....

1 comment:

Anonymous said...

Sayangilah insan-insan yang menyayangi kita dan jangan lukakan hati-hati mereka.

~ jadikan ia kenyataan~