Friday, July 3, 2009

MAMA

Ptg smlm mama msg mntk salinan surat beranak..Surat beranak?Kelam kabut aku mencari di seluruh rumah.Alamak,xda la pulak.Apa lak mama nak buat dgn surat beranak?Zaman skg ni dh jarang guna surat beranak.So memandangkan semalam free,aku & mrs.bob mengambil keputusan nk p umah mama.

Kami sampai dalam 8.30 mlm.Abah xde.Jadi fasilitator kat bengkel di Langkawi.Ahad baru balik.So,mama tanya dh jumpa ke?aku ckp xde pun.Aku terus cari kat bilik lama dulu.Fuhh,ada la.Tersimpan rapi dalam fail kaler merah dgn sijil2 yang lain.Rupa2nya,ada 1 lagi fail sijil yang tertinggal.

Aku pun tanya mama nak buat ape.Mama bgtau dia nak isi borang pencen.Nak mntk pencen awai.Ooo,mama mmg penah bgtau kata nk pencen awai.Dia pun letih dengan kerja2 skg.Dh hampir 30 tahun berkhidmat selaku pendidik.Maybe skg masa terbaik utk dia berundur.
Aku pun terasa meningkatnya umur aku.Dari dulu seorg bayi comel hinggalah sekarang pun masih comel.

Kalau mama nak pencen pun bagus juga.Bleh la relax & rehat d rumah.Tak payah la pikir pasal soal keje.Bleh juga jaga cucu2 dia kan..hehehehe..

3 comments:

Diamilikku said...

tak sabar nak tunggu announcement berita gumbira di sini....

btw congrats to both of you..Fairuz..do take care yaa......kalau nak tau apa2 tanya je tau.....hehehhe(macam banyak nor pengalaman kannnnn)

FAIRUS ARSHAD said...

masih comel??
Hehe tak dinafikan

FAIRUS ARSHAD said...

diamilikku:
Rasa banyak ja nak tanya..tp apa ya..hehe